Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston kokoustiedote 17.1.2023

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosille 2023 valittiin Minna Kettunen Lapinlahdelta ja varapuheenjohtajaksi Martti Sallinen Iisalmesta. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Aila Siilin-Huttunen Sonkajärveltä. Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin määräämänä Iisalmen seurakunnan kirkkoherra Sanna Komulainen.

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän ylin päätöksentekoelin on yhteinen kirkkovaltuusto, joka valitaan vaaleilla neljän vuoden välein. Marraskuussa 2022 valitut valtuutetut kokoontuivat ensimmäiseen kokoukseen 17.1.2022. Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi puheenjohtajaksi vuosille 2023-2024 Minna Kettusen ja varapuheejohtajaksi Martti Sallisen.

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi myös yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet varajäsenineen sekä varapuheenjohtajan vuosille 2022–2024.

Yhteinen kirkkoneuvosto 2023-2024

Tuomiokapituli on määrännyt kokouksessaan 17.11.2022 yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi Iisalmen seurakunnan kirkkoherra Sanna Komulaisen.

Yhteiseen kirkkoneuvostoon vuosille 2023-2024 valittiin seuraavat henkilöt. (suluissa henkilökohtainen varajäsen)

Varapuheenjohtaja

Aila Siilin-Huttunen (Riitta Tommila)

Jäsenet

Paavo Leppänen (Hannu Kantola) Hanna-Maija Salonen (Oiva Saastamoinen), Helena Nykänen (Ari Turunen), Tuomo Lahtinen (Jorma Sonninen), Raimo Haverinen (Katri Viitaniemi), Susanna Kartimo-Kroger (Sirkku Muilu), Leena Vaarasuo (Marita Karppinen), Esko Ryhänen (Kauko Korolainen), Virpi Jukarainen (Tarja Roivainen) ja Kari Korolainen (Tapani Kettunen).

17.1.2022 kokouksen pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (domus.evl.fi)

Lisätietoja: Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

2023-01-18 08:06:24.0