Apua ja tukea elämään

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru ja masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu asia, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Murheiden ja elämän huolien kanssa ei tarvitse jäädä yksin.

• Kirkkoherra: Arto Penttinen 0400 914 006, arto.penttinen@evl.fi
  • Kappalainen: Timo Jokela 050 302 3664, timo.jokela@evl.fi
  • Diakoniatyöntekijät: Anne-Maria Halonen p. 040 743 2038, annemaria.halonen@evl.fi ja Johanna Konttinen p. 050 303 8176, johanna.konttinen@evl.fi
  • Muiden työntekijöiden yhteystiedot löydät täältä
  • Nilakan alueen psykososiaalisen tuen ryhmä päivystää arkisin klo 8-15 numerossa 044 7171 998

Diakoniatyö

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijöihin kun tarvitset tukea vaikeuksissasi tai taloudellista apua tai haluat osallistua vapaaehtoistoimintaan. Seurakunnan diakoniatyöntekijät vierailevat mielellään kodeissa. Voit sopia kotikäynnin ottamalla yhteyttä suoraan diakoniatyöntekijään.

Omaishoitajien ryhmä

Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa Pielavedellä seurakuntasalissa ja Keiteleellä Vanhustentalojen kerhohuoneessa. Ryhmään voivat osallistua kaikki omaisistaan huolta pitävät.

Sururyhmä

Ryhmä kokoontuu kevät- ja syyskaudella. Aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Ylä-Savon Talousneuvola

Ovatko tulosi ja menosi epätasopainossa? Kasautuuko vuokravelka tai kulutusluotto? Jos taloustilanteesi mietityttää, talousneuvolan asiantuntijat auttavat ratkomaan tilannettasi. Tule pienen tai suuren talouskysymyksen kanssa.

Talousneuvola on maksuton, kuottamuksellinen ja anonyymi.

Ylä-Savon Talousnevuola on tavoitettavissa joka kuukauden ensimmäisenä ja toiseksi viimeisenä maanantaina klo 13.00-14.00 puh. 050 4344027.

Kirkon Perheasiain neuvottelukeskus

Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä. Palvelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Asiakkaaksi hakeutuminen Kuopion toimipisteeseen: vastaanottosihteeri p. 040 4848 480, puhelinajat ovat ma–pe klo 9.30-11.30.

Lue lisää Perheasiain neuvottelukeskuksesta (Siirryt linkistä Perheasiain neuvottelukeskuksen sivuille)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Henkilö pitää toista henkilö kädestä kiinni.