Päiväkerho

Päiväkerho on lapsen kasvupaikka, jossa toimitaan kumppanuudessa lapsen kodin kanssa. Lapsesta välittäminen, lapsuuden ilon kokemukset ja lapsen hengellisen herkkyyden vaaliminen ovat päiväkerhon ydintä.

Päiväkerho rakentaa lapsen kokemusta seurakunnasta, jossa hän tulee kohdatuksi kokonaisvaltaisesti ikäkaudelleen merkityksellisellä tavalla.

Päiväkerhoryhmät kokoontuvat kerran viikossa leikkimään, hiljentymään; olemaan ja toimimaan. Päiväkerhoarkea värittää monenlainen toiminta, jonka sisältöä luo ohjaaja yhdessä lasten kanssa. Ryhmässä syntyvät kaverisuhteet ovat lapselle tärkeitä, samoin lämmin suhde ohjaajaan.

Päiväkerho on

• seurakunnan kristillistä kasvatusta
  • seurakunnan varhaiskasvatusta
  • kotien kristillisen kasvatuksen tukemista
  • kasvatuskumppanuutta
  • lapsen hengellisyyden vaalimista
  • lapsen hoidon, kasvun ja oppimisen paikka
  • kristilliseen traditioon kasvun paikka
  • lapsen vertaisryhmä

Päiväkerhotoiminta on maksutonta seurakunnan jäsenille.

Miten päiväkerholaiseksi?

Vapaita kerhopaikkoja voi kysyä läpi vuoden ohjaajalta.

Päiväkerhoryhmät Pielavedellä

Pielavedellä päiväkerhoryhmät kokoontuvat seurakuntakeskuksen päiväkerhotiloissa, Pappilantie 11:

Päiväkerhoryhmät Keiteleellä

•  3-vuotiaat: ti klo 9-10
  •  4-vuotiaat: ma klo 9-11
  •  5-vuotiaat: pe klo 9.11.30
Kuusi lasta leikki yhteistä leikkiä isolla Brio-junaradalla päiväkerhotilan lattialla.
Seitsemän päiväkerholaista istuvat piirissä kirkon kuoriosan lattialla
piirtämässä toistensa selkään.
Kerhoryhmän kanssa tutustutaan tarkemmin omaan kirkkoon.